• E-rejestracja
  • Rejestracja telefoniczna
  • Rejestracja osobista
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI

Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1411.), informujemy o możliwości złożenia wniosku o zapewnienie dostępności przez osoby, które napotykają na bariery utrudniające korzystanie z usług świadczonych przez Szpital.

Wniosek taki może dotyczyć dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Kto może złożyć wniosek?
Z wnioskiem o zapewnienie dostępności może wystąpić:
  • osoba ze szczególnymi potrzebami,
  • przedstawiciel ustawowy osoby ze szczególnymi potrzebami.

Wniosek może dotyczyć:
  • dostępności architektonicznej
  • dostępności informacyjno-komunikacyjnej
  • dostępności cyfrowej

Gdzie znaleźć formularz wniosku?
Formularz wniosku dostępny jest:
  • na stronie internetowej Szpitala w zakładce „Dostępność”
  • w rejestracji SOR/IP,
  • w rejestracjach Poradni przyszpitalnych,
  • w pracowniach diagnostycznych,
  • u Koordynatora ds. Dostępności.

Jak złożyć wniosek?
Wniosek można złożyć na jeden z poniższych sposobów:
  • przesłać pocztą na adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    Zespół Szpitali Miejskich, Strzelców Bytomskich 11, 41-500 Chorzów
  • złożyć osobiście:
- w rejestracji (SOR/IP, poradnie, pracownie),
- u Koordynatora ds. Dostępności,
- w sekretariacie Dyrekcji (poniedziałek–piątek, godz. 07:30–14:30).
  • przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: dostepnosc@zsm.com.pl


Co się dzieje po złożeniu wniosku?
Wnioski składane w punktach rejestracji i innych lokalizacjach należy przekazać niezwłocznie do Koordynatora ds. Dostępności.
Po rozpatrzeniu wniosku, Koordynator informuje wnioskodawcę o sposobie jego rozpatrzenia. W przypadku odmowy zapewnienia dostępności, Koordynator informuje Dyrektora SPZOZ ZSM i uzasadnia decyzję.

Termin rozpatrzenia wniosku
Jeśli nie ustalono inaczej, wniosek powinien zostać rozpatrzony bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od daty wpływu. W uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony, o czym wnioskodawca zostaje poinformowany.